Je rechten
bab449ae-2477-46b3-8fca-27c4c5741bd6
https://www.hetacv.be/je-rechten
true
Actualiteit
59ea6a04-d5cb-49bb-86bf-262457cb04b8
https://www.hetacv.be/actualiteit
true
Diensten
c7cddb17-187f-45c2-a0e2-74c299b8792b
https://www.hetacv.be/dienstverlening
true
Lid worden
abbb02d8-43dd-44b5-ae75-3cd90f78f043
https://www.hetacv.be/lid-worden
true
Het ACV
c62ac78b-1aa2-4cb9-a33b-59e6fc085fb4
https://www.hetacv.be/het-acv
true
Word nu lid

Wie kan bij COnneCt terecht?

Wie kan bij COnneCt terecht voor begeleiding in functioneren? Voor welke soort vragen kan je bij COnneCt aankloppen?

Wie kan bij COnneCt terecht?

Benieuwd met welke concrete vragen je bij COnneCt terecht kan? Lees dan zeker verder voor de verhalen van Casper, Olivia, Nadine, Nico, Els, Cemal en Tim.

  • Je hebt binnenkort een functionerings- of evaluatiegesprek, maar weet niet hoe je dit kan voorbereiden? Of je hebt je gesprek al achter de rug en wil aan de slag met de feedback die je meekreeg? COnneCt helpt je bij vragen rond functioneren en evaluatie en hoe je hiermee aan de slag kan.

  • Je hebt het gevoel dat je je opdracht niet meer kan volbrengen zoals het moet? De werkdruk valt je steeds zwaarder? De samenwerking met collega's verloopt moeizaam? Kortom, het functioneren in je onderwijsjob loopt niet langer naar jouw wens of die van het schoolbeleid, maar je wil je carrière graag terug op de rails krijgen? Dan zoekt COnneCt samen met jou naar nieuwe perspectieven en zorgt ervoor dat jij je werkomstandigheden positief kan beïnvloeden, zodat je je opnieuw thuis voelt in je job.

  • Je bent heel enthousiast en zit boordevol nieuwe ideeën, maar je weet niet hoe je die kan realiseren in je school, centrum of instelling? Er kunnen volgens jou een aantal zaken beter, maar je weet niet waar te beginnen? Of je collega's springen maar moeilijk mee op de kar wanneer je met een voorstel komt? COnneCt bekijkt met jou hoe je dit het best aanpakt.

  • Je twijfelt of je wel in de wieg bent gelegd voor een carrière in onderwijs? Jobs in andere sectoren spreken je meer en meer aan en je overweegt om de deur van je school, centrum of instelling definitief achter je dicht te trekken? Ook als je met zware twijfels zit over je toekomst in het onderwijs, kan je bij COnneCt aankloppen. We zoeken samen met jou uit welke stappen je kan zetten om je werkomstandigheden te verbeteren.

  • Je vakbondsafgevaardigde blijft je eerste aanspreekpunt, maar ook voor hen zijn we er. Voel je als vakbondsafgevaardigde dat je iets kan betekenen voor het functioneren van je collega's, maar weet je niet goed op welke manier? Dan staat de deur van COnneCt voor je open. COnneCt geeft je advies en je kan bij ons ook terecht voor vorming, zodat je je collega's beter kan helpen of doorverwijzen. Zo ben je nog beter gewapend om het personeel in jouw school, centrum of instelling bij te staan. Samen staan we sterk om de arbeidsomstandigheden in onderwijs te verbeteren!


OPGELET!

COnneCt is er enkel voor COC-leden.

Nog geen lid? Geen probleem! Check onze 'lid worden'-pagina en ontdek alles over lidmaatschap bij COC. Je vindt er ook ons inschrijvingsformulier en de alternatieven om je aan te sluiten. 

Van zodra je lidmaatschap in orde is, staan onze COnneCt-medewerkers voor je klaar.

Casper

Casper, 25 jaar

“Ik sta drie jaar in het onderwijs en geef les in drie scholen, zodat ik aan een voltijdse opdracht kom. Bij de start van het schooljaar kreeg ik bovendien telkens een andere opdracht. Ik kan dat niet meer combineren. Lesgeven is nog altijd mijn passie, maar ik twijfel toch of ik in het onderwijs blijf. Kan ik bij COnneCt terecht voor een gesprek?”

Olivia

Olivia, 42 jaar

“Ik ben vastbenoemd als administratief medewerker en kreeg net een evaluatie onvoldoende. Welke gevolgen heeft dat voor mijn verdere tewerkstelling? Tijdens functioneringsgesprekken kreeg ik al werkpunten mee. Ondanks begeleiding en ondersteuning slaag ik er niet in om mijn werk beter te doen, maar ik wil wel verder werken in deze school. Kunnen jullie mij helpen?”

Nadine

Nadine, 55 jaar

“Ik geef al dertig jaar les. Er is de voorbije jaren heel wat veranderd en ik zag nogal wat pedagogische en didactische aanpassingen de revue passeren. Sommige waren goed, maar van andere zag ik niet altijd de meerwaarde. Moet ik telkens vernieuwen, ook al twijfel ik sterk of het een verbetering is? Welke opties heb ik?”

Nico

Nico, 37 jaar

“Er is een nieuw leerplan voor mijn vak. Binnen mijn vakwerkgroep is er discussie over de keuze van het handboek. Het is niet de eerste keer dat we verschillen van mening. We krijgen autonomie van de directie en ondersteuning van de begeleidingsdiensten, maar we slagen er niet in om een gedragen beslissing te nemen. Onze standpunten liggen te ver uit elkaar. Kan COnneCt mij, als lid van de vakbond, helpen?”

Els

Els, 52 jaar

“Ik  ben  heel  enthousiast gestart als directeur. Vele zaken waren aan verandering toe in onze school. Er komen steeds meer verantwoordelijkheden bij en ik weet niet meer hoe ik die allemaal kan blijven combineren. Mijn schoolbestuur toont begrip. Misschien heb ik te veel hooi op mijn vork genomen? Kan ik praten met iemand van COC die hierin ervaring heeft?”

Cemal

Cemal, 32 jaar

“Ik heb een positief functioneringsgesprek achter de rug. Mijn evaluator heeft me een aantal werkpunten meegegeven. Ik moet me vooral bijscholen in IT en de pedagogische begeleider helpt mij daar heel goed bij. Hoe ga ik het best om met de andere werkpunten?”

Tim

Tim, 40 jaar

“Verschillende personeelsleden hebben mij al gemeld dat het moeilijk samenwerken is met een van de collega’s. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid als vakbondsafgevaardigde om hier iets aan te doen in het belang van het personeel en de school. Welke rol kan ik opnemen?”

Hoe kan je COnneCt bereiken?

Via mail: connect@acv-csc.be

Via telefoon:

  • Gert: 02 244 36 78
  • Ann: 02 244 36 79
Alle rechten zijn voorbehouden. Niets van deze website mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.