Dienstbetoon

Hoe kan je het COV contacteren via haar specifieke dienstverlening, zitdag, afspraak, je vrijgestelde?

  • Wat moet ik doen om mijn TADD te behalen?
  • Ben ik nog in orde met mijn COV-lidmaatschap?
  • Ik denk dat er een fout gebeurde bij de betaling van mijn salaris …
  • Wat betekent het voor mijn pensioen als ik halftijds ga werken?
  • Ik heb een arbeidsongeval gehad en ben lange tijd thuis, wat zijn mijn rechten? 

 

Werken in onderwijs: een prachtig vak, maar niet altijd eenvoudig. Je stelt je allerlei vragen.  

Daarom staat het COV voor je klaar met een zeer uitgebreide dienstverlening. Hoe contacteer je ons best?

Jouw eerste aanspreekpunt: je vrijgesteld secretaris

Je kan met je vragen terecht bij de vrijgesteld secretarissen in jouw provinciaal secretariaat: In dit overzicht (pdf) vind je hen handig terug. Zij zijn de draaischijven van het dienstbetoon aan onze leden en kunnen je op maat verder helpen of waar nodig doorverwijzen.

Hun contactgegevens vind je ook via de contactpagina. Als je je postcode invult, zie je enkel je eigen provinciaal secretariaat. De vrijgesteld secretarissen zijn in principe telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 17 uur, met uitzondering van dinsdag en woensdag (tot 12 uur). 

Als je vrijgesteld secretaris afwezig is, word je automatisch doorgeschakeld naar een collega of het dienstbetoon van het algemeen secretariaat van het COV in Brussel.

Alle secretariaten zijn op vrijdagnamiddag gesloten. Ook in de schoolvakanties zijn er afwijkende openingsuren: dit kondigen wij steeds ruim op voorhand aan via onze website en sociale media (Facebook)

Zitdag in jouw regio

Het COV organiseert zitdagen in jouw regio (enkel op afspraak) waar je je vragen persoonlijk kan stellen. Bekijk het overzicht van de zitdagen januari-juni 2019 (pdf).

Wil je voor zo’n zitdag een afspraak maken: bel naar de afsprakentelefoon 02 244 36 66 of mail naar cov.afspraak@acv-csc.be

In de schoolvakanties zijn er geen zitdagen.

 

Ledenadministratie

Heb je een vraag over je lidmaatschap, betaling, syndicale premie, abonnement op Basis? Ben je verhuisd of veranderd van job? Dan kan je terecht op het algemeen secretariaat bij de ledenadministratie.

De ledenadministratie bereik je via 02 244 37 00 optie 1 of cov.ledenadministratie@acv-csc.be.

 

 

Algemeen secretariaat in Brussel

In ons algemeen secretariaat in Brussel vind je ook dienstverleners terug die antwoorden bieden op je andere vragen.

  • Zo zijn er medewerkers van de juridische dienst voor vragen over jouw statuut, rechten en plichten, contract.
  • De medewerkers van de pensioendienst kunnen je helpen met vragen over pensioen en TBS, ... Geef ook via de nodige gegevens in dit formulier door om je vlot te kunnen helpen.
  • Voor directeurs met vragen over schoolorganisatie staan er ook aparte medewerkers dienstbetoon voor je klaar.

Ons postadres: Britsierslaan 5, 1030 Brussel, algemeen telefoonnummer: 02 244 37 00

 

 

Personalization