Dienstbetoon

Werken in onderwijs: een prachtjob, maar niet eenvoudig. Contacteer daarom de COV-dienstverlening voor al je vragen.

Heb je vragen over je job in het onderwijs? Wil je meer info over je rechten en plichten, verlofstelsels, salaris, ziekte, zwangerschap, pensioen...?

De COV-dienstverlening staat voor jou klaar. Je bereikt ons

  • telefonisch op het nummer 02 244 37 30.
  • via het e-mailadres cov.dienstbetoon@acv-csc.be.
  • per post op het adres Britsierslaan 5, 1030 Brussel.

Dienstverlening in de paasvakantie

  • Tijdens de paasvakantie van 5 tot 18 april 2021 zijn de dienstverleners dagelijks bereikbaar van 9 tot 12 uur op 02 244 37 30. Andere diensten kan je vinden via het algemeen nummer 02 244 37 00.
  • Er is geen dienstverlening op Goede Vrijdag (2 april) en paasmaandag 5 april.
  • Er zijn geen zitdagen tijdens de schoolvakanties.

Naast algemene dienstverlening kan je ook terecht bij

  • de juridische dienst voor alle vragen over jouw statuut, rechten en plichten, contract, ongeval.
  • de pensioendienst voor alle vragen over je pensioen. Vul voor je pensioenaanvraag alvast dit formulier in zodat we je vlot kunnen helpen.

We zijn maandag tot donderdag telefonisch en via e-mail bereikbaar van 8u30 tot 17u. Op vrijdag kan je ons van 8u30 tot 12u bellen, mailen kan van 8u30 tot 17u. 

Tijdens de schoolvakanties geldt er een afzonderlijke regeling die je op onze homepagina en sociale media vindt. 

 

Heb je een andere vraag? Dan kan één van onze andere diensten jou zeker helpen!


Ledenadministratie

Heb je een vraag over je lidmaatschap, betaling, syndicale premie, of abonnement op Basis? Ben je verhuisd of veranderd van job? Dan kan je terecht op het algemeen secretariaat bij de ledenadministratie.

De ledenadministratie bereik je via 02 244 37 00 optie 1 of cov.ledenadministratie@acv-csc.be.

Zitdag in jouw regio

UPDATE. Maatregelen naar aanleiding van COVID-19:

  • Maak een afspraak voor telefonische dienstverlening op 02 244 36 66 of cov.afspraak@acv-csc.be. De telefonische afspraken gaan door op dinsdag- en woensdagnamiddag. Op het moment van de afspraak neemt de COV-dienstverlener telefonisch contact met je op.
  • Nieuw! Je kan ook hulp krijgen via videobellen, na afspraak op 02 244 36 66 of cov.afspraak@acv-csc.be. Een stappenplan voor zo'n videogesprek vind je hier.
  • Bel je om een nieuwe afspraak vast te leggen (02 244 36 66), dan helpen we je indien mogelijk onmiddellijk telefonisch verder. 
  • Als een onmiddellijke oplossing niet mogelijk is, maken we een afspraak voor telefonische dienstverlening. We contacteren je dan telefonisch op het moment van de afspraak.
  • In uitzonderlijke situaties kan een persoonlijk contact noodzakelijk zijn. Dan kan een fysieke, corona-veilige afspraak gemaakt worden met de COV-inspraakbegeleider in een van onze kantoren.

Tijdens de schoolvakanties zijn er geen zitdagen.

Inspraakbegeleiding

Heb je een vraag over inspraak op jouw school? Zoek je als COV-militant (vakbondsafgevaardigde, personeelsvertegenwoordiger) ondersteuning ? Heb je nood aan een babbel over thema's die leven op jouw school? Je kan terecht bij de COV-inspraakbegeleiders voor jouw regio. In dit overzicht (pdf) vind je hen handig terug.

Benieuwd hoe inspraakbegeleiding verloopt in corona-tijden? Dirk, Mimy, Suzy, Kris, Ilse, Johan, Leen en Lies vertellen in Basis-5 hoe sterk overleg werkt.

Ben je militant? Vind hieronder de inspraakbegeleider die de syndicale begeleiding opneemt voor jouw scholengemeenschap.

Als je inspraakbegeleider afwezig is, word je automatisch doorgeschakeld naar een collega of het dienstbetoon van het algemeen secretariaat van het COV in Brussel.

Alle secretariaten zijn op vrijdagnamiddag gesloten. Ook tijdens de schoolvakanties zijn er afwijkende openingsuren die we aankondigen op onze website en sociale media.

Personalization

Je webbrowser is verouderd en wordt niet ondersteund door de ACV-website. Klik hier om een nieuwere versie te installeren.