Je rechten
bab449ae-2477-46b3-8fca-27c4c5741bd6
https://www.hetacv.be/je-rechten
true
Actualiteit
59ea6a04-d5cb-49bb-86bf-262457cb04b8
https://www.hetacv.be/actualiteit
true
Diensten
c7cddb17-187f-45c2-a0e2-74c299b8792b
https://www.hetacv.be/dienstverlening
true
Lid worden
abbb02d8-43dd-44b5-ae75-3cd90f78f043
https://www.hetacv.be/lid-worden
true
Het ACV
c62ac78b-1aa2-4cb9-a33b-59e6fc085fb4
https://www.hetacv.be/het-acv
true
Word nu lid

Je werkt?

ACV Brussel - Vlaams-Brabant heeft de expertise in huis om je bij te staan bij vragen rond werk en inkomen, maar ook bij problemen met je werkgever.

Een kort overzicht van onze diensten:


Syndicaal loket

Voor al je vragen of klachten in verband met je werk kan je een afspraak maken met één van onze syndicale loketten via het ACV-contactcenter op het nummer 02 557 88 88 (regio Brussel-Halle-Vilvoorde) of 078 15 15 99 (regio Leuven). Je kan ook steeds een telefonische of fysieke afspraak boeken via www.afspraakacv.be

Met deze onderwerpen kan je terecht bij onze syndicale loketten:

  • arbeidscontracten
  • arbeidsongevallen & beroepsziekten
  • bestaanszekerheid
  • vakantie
  • faillissement & sluiting van de onderneming

 

Interimkrachten ook steeds welkom!

Aan de slag met een interimcontract? Ook dan kan je steeds met al je vragen & klachten rond interim terecht in de verschillende ACV-dienstencentra.  Neem zeker een kijkje op de pagina van Interim United voor meer informatie.

Vaak gestelde vragen zijn onder andere:

  • Is mijn (uur)loon correct?
  • Heb ik recht op maaltijd- & ecocheques?
  • Krijg ik vervoersonkosten betaald?
  • Moet ik mijn werkkledij zelf betalen?
  • Heb ik recht op gewaarborgd loon bij ziekte?
  • Krijg ik feestdagen uitbetaald?