Je rechten
bab449ae-2477-46b3-8fca-27c4c5741bd6
https://www.hetacv.be/je-rechten
true
Actualiteit
59ea6a04-d5cb-49bb-86bf-262457cb04b8
https://www.hetacv.be/actualiteit
true
Diensten
c7cddb17-187f-45c2-a0e2-74c299b8792b
https://www.hetacv.be/dienstverlening
true
Lid worden
abbb02d8-43dd-44b5-ae75-3cd90f78f043
https://www.hetacv.be/lid-worden
true
Het ACV
c62ac78b-1aa2-4cb9-a33b-59e6fc085fb4
https://www.hetacv.be/het-acv
true
Contacteer ons
7f7bdd4f-c079-401e-a1bf-da73e54f00c2
https://www.hetacv.be/contacteer-ons/contactpagina
true
Word nu lid

501.05 - Buitengewoon onderwijs

Digitalisering in onderwijs baart zorgen en kansen

Uit onderzoek van de KU Leuven en onderwijsvakbonden COC en COV naar digitalisering en beroepsonzekerheid bij onderwijspersoneelsleden blijkt dat meer dan de helft van het onderwijspersoneel in het algemeen eerder positief staat tegenover digitalisering, maar tegelijkertijd kampt ongeveer even veel ook met techno-overlading.

“De resultaten sluiten aan bij de oproep die we al veel langer deden en ook blijven doen: digitalisering mag niet leiden tot meer werkdruk en onzekerheid. Geef leraren tijd en ruimte om zich degelijk en continu te professionaliseren zodat ze in hun schoolteam kritisch en deskundig kunnen bepalen op welke manier ze met de toenemende digitalisering om willen gaan”, zeggen Marianne Coopman en Koen Van Kerkhoven.

Lees de volledige persmededeling hier

Het ACV gebruikt cookies voor de goede werking van zijn websites, om informatie op maat aan te bieden en je persoonlijke ervaring te verbeteren. Door te klikken op ‘Accepteer alle cookies’ geef je toestemming voor het plaatsen van analytische en advertentiecookies. Deze kunnen ook door onze partners gebruikt worden. Je kan de cookies zelf instellen via de knop ‘Beheer je voorkeuren’. Ga naar de pagina cookies en voor meer info of consulteer onze policy  privacybeleid.