Vaak gestelde vragen over Mijn ACV
Lid van het ACV? Dan heb je toegang tot Mijn ACV, je persoonlijke dossier en digitaal loket.

Wegwijs in de vernieuwde Mijn ACV
Mijn ACV, jouw digitale loket, zit sinds half juni 2025 in een nieuw jasje! Geen zorgen: je vindt alle vertrouwde persoonlijke informatie nu makkelijker terug. Ontdek hier wat Mijn ACV je allemaal te bieden heeft!
Problemen met inloggen? Scroll even door naar beneden voor onze FAQ over inloggen bij Mijn ACV.
-
Wat is 'Mijn ACV'?
Mijn ACV is jouw persoonlijke dossier en digitaal loket bij het ACV!
Je vindt er:
- je persoonlijke gegevens
- je werkloosheidsdossier bij het ACV (indien van toepassing)
- alle info over je uitbetalingen; bijvoorbeeld je werkloosheidsuitkering of syndicale premie
- lidmaatschapsinfo
- fiscale attesten
- ...
En kan er:
- je persoonlijke gegevens aanpassen
- communicatievoorkeuren in verband met mailings en nieuwsbrieven wijzingen
- fiscale fiches downloaden
-
Welke info is beschikbaar in mijn werkloosheidsdossier?
Log in via www.mijnacv.be of de tab ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Je digitale werkloosheidsdossier vind je in de kolom links. Klik door op ‘Werkloosheidsdossier’. Je kan er:
- Een overzicht van je uitkeringen werkloosheid en andere betalingen consulteren en werkloosheidsattesten printen.
- Een overzicht van je periodes werkloosheid bekijken
- Stempelkaarten, klevers en attesten bestellen
- Informatie bekijken over manier waarop je een werkloosheidsdossier aanvraagt en waar je in orde mee moet zijn.
- Werkloosheid in het onderwijs aanvragen
-
Welke info is beschikbaar in mijn tewerkstellingsdossier?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Je digitale tewerkstellingsdossier vind je in de kolom links. Klik door op ‘Tewerkstelling’. Je kan er:
- Je professionele gegevens consulteren én aanpassen. Je vindt er onder meer je de naam van je werkgever(s), de start- en eventuele einddatum van je contract, statuut, werkregime en paritaire comité.
- Een overzicht van uitbetalingen zoals premies en andere vergoedingen bekijken.
-
Welke info is beschikbaar bij mijn berichten?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Goed om weten: heb je een nieuw document in je berichtenbox ontvangen, dan zie je dat meteen aan de gele envelop die op jouw landingspagina van Mijn ACV verschijnt. Klik door om de details te zien.
Je vindt het overzicht van documenten in je berichtenbox ook terug door links te klikken op ‘Berichten’. Je ontvangt er onder meer:
- Officiële documenten van de RVA zoals beslissingen over je werkloosheidsuitkering of informatie over vrijstellingen
- Fiscale fiches
- Attesten van uitbetalingen of werkloosheidsperiodes
-
Waar vind ik contactinfo voor het ACV?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Je kan er meteen doorklikken naar ‘Contacteer ons’ om te zien op welke manieren jij het ACV best kan contacteren.
-
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens of communicatievoorkeuren aanpassen?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Op de landingspagina van Mijn ACV kies je voor ‘Profiel’ en vervolgens voor ‘Persoonlijke gegevens’. Je vindt er onder meer je contact- en adresgegevens, maar ook je communicatievoorkeuren. Wil je één van deze gegevens wijzigen? Klik dan op ‘Wijzig’ en vul de nieuwe gegevens in.
-
Waar vind ik meer info over mijn lidmaatschap of hoe kan ik de betaling van mijn lidgeld aanpassen?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Op de landingspagina van Mijn ACV kies je voor ‘Profiel’ en vervolgens voor ‘Lidmaatschap’. Je vindt er onder meer de betaalwijze terug. Klik op ‘Wijzig’ en kies voor een andere betaalwijze.
-
Waar vind ik de meest recente betalingen van uitkeringen en premies?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Kreeg je recent een werkloosheidsvergoeding, syndicale premie of andere vergoeding van het ACV? Dan zie je die info na inloggen meteen verschijnen op de landingspagina van Mijn ACV. Wil je meer details van deze laatste uitbetaling of een overzicht van alle uitkeringen en vergoedingen, dan klik je eenvoudigweg door.
Je kan ook rechtstreeks naar het overzicht van alle uitbetalingen door te klikken op Mijn profiel en te kiezen voor ‘Uitkeringen en premies’. Diezelfde info vind je terug in je werkloosheidsdossier of tewerkstellingsdossier.
Goed om weten: je kan voor je uitbetaling werkloosheid een attest krijgen. Zoek de uitbetaling op via de filters of het overzicht. Je kan het document meteen consulteren, downloaden en printen. -
Waar vind ik attesten in verband met werkloosheid?
Log in via www.mijnacv.be of de tab die ‘Mijn ACV’ bovenaan elke pagina van de ACV-site.
Is er recent een attest opgesteld? Dan ontvang je dit in je berichtenbox. Voor nieuwe attesten krijg je een notificatie op de landingspagina. Klik op de gele envelop om je documenten te bekijken, ze te downloaden en eventueel te printen.
Ben je werkloos? In je werkloosheidsdossier kan je op volgende plaatsen je attesten terugvinden en/of opvragen:
- Uitkeringen en vergoedingen: Zoek de uitbetaling op via de filters of het overzicht. Je kan meteen het document consulteren, downloaden en printen.
- Kies bij Stempelkaarten, klevers en attesten’ voor ‘Attesten werkloosheid’. Vul het formulier in. De opgevraagde attesten worden per post bezorgd.
Alles wat je moet weten over inloggen bij Mijn ACV
Lees hier de meest gestelde vragen en antwoorden over Mijn ACV! Wat het digitale loket van het ACV je allemaal te bieden, hoe je kan inloggen en wat te doen als problemen ondervindt.
-
Hoe kan ik inloggen bij Mijn ACV?
Je bereikt de loginpagina van Mijn ACV:
- Rechtstreeks via www.mijnacv.be
- Door op elke pagina van www.hetacv.be linksboven te klikken op ‘Mijn ACV’.
Vervolgens krijg je de keuze om in te loggen via:-
CSAM, het online portaal van de federale overheid. Je kan kiezen tussen diverse manieren om in te loggen. De makkelijkste inlogmethodes zijn:
- Via itsme op je smartphone.
- Login met je eID en kaartlezer.
Heb je geen Belgische ID? Klik door naar het ‘Log in with a valid European login method’ of gebruik een andere inlogmethode van CSAM.
- Je eigen Mijn ACV-account met login en paswoord. De aanmaak van je account verloopt via CSAM. Daarna kan je je met je persoonlijke login en paswoord aanmelden.
-
Hoe maak ik een Mijn ACV-account aan?
Je account kan je als volgt aanmaken:
- Ga naar de loginpagina voor Mijn ACV.
- Kies voor de optie ‘Log in met je ACV-account’ .
- Klik op ‘Maak je account’ om je account te registeren.
- Volg de instructies op de registratiepagina en geef je logingegevens op.
- Klik op ‘Registreer’. Voor veiligheidsredenen word je eenmalig gevraagd om eenmalig in te loggen via CSAM.
Je kan voortaan bij Mijn ACV inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. -
Waarom moet ik beveiligd inloggen via CSAM?
Mijn ACV bevat als digitaal loket jouw e-dossier met tal van persoonlijke gegevens zoals je contactinfo, lidmaatschapsgegevens of uitbetalingen (uitkeringen, premies, …).
Om die persoonsgegevens te beschermen wordt gevraagd om via een beveiligde weg in te loggen. Het aanmelden via met je lidnummer, postcode en geboortedatum is daarom vanaf eind 2022 niet meer mogelijk.
Het is wel nog mogelijk om een ACV-account aan te maken. De aanmaak van je account verloopt via CSAM, maar daarna kan je je met je persoonlijke login en paswoord aanmelden. -
Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik wil inloggen bij Mijn ACV?
Dan is dat kans groot dat we niet over je rijksregisternummer beschikken of je geen lid (meer) bent.
Om toegang te krijgen tot Mijn ACV moet het ACV je rijksregisternummer kennen. Zolang het ACV hier niet over beschikt, kan de toegang via CSAM niet gevalideerd worden. Je krijgt dan een foutmelding.
Neem hoe dan contact op met je regionale contactcenter, hou je identiteitskaart bij de hand zodat je je rijksregisternummer kan doorgeven.
Van zodra je dossier vervolledigd is met je rijksregisternummer, kan je je via CSAM aanmelden bij Mijn ACV.
-
Wat als ik niet ingelogd raak via CSAM?
CSAM is het officiële platform van de online federale overheid. Ondervind je problemen om je aan te melden met itsme of je eID?
- Bekijk de instructievideo’s
- Lees de meest gestelde vragen en antwoorden na.
- Contacteer de helpdesk van CSAM.
-
Ik heb geen Belgische eID. Kan ik ook inloggen bij Mijn ACV?
Ja, in zover je via CSAM of het officiële overheidsportaal van je eigen land kan inloggen.
Kies in het aanmeldportaal voor één van de inlogmethodes van CSAM of voor de optie ‘European authentication’. Dat legt de link naar diverse officiële Europese login methodes (eIDAS).
Ben je nog niet geregistreerd? Consulteer de info over eIDAS om je registratie in orde te brengen.
Opgelet:
- Om toegang te krijgen tot jouw e-dossier Mijn ACV moet het ACV je BIS-nummer kennen. Zolang het ACV hier niet over beschikt, kan de toegang via CSAM niet gevalideerd worden.
- Iedereen die in België werkt, heeft zo’n nummer of kan het via zijn werkgever aanvragen. Geef je nummer per mail door via je regionale contactcenter. Van zodra je dossier vervolledigd is met je BIS-nummer, kan je je via CSAM aanmelden bij Mijn ACV.