Is mijn werkloosheidsuitkering betaald?

In de eerste week van elke maand worden alle werkloosheidsuitkeringen (stempelgeld, dopgeld) uitbetaald. Zowel voor volledige werkloosheid als voor tijdelijke. Deze betaling heeft betrekking tot de dagen van de vorige maand dat je werkloos was.  

Heb je je werkloosheidsdossier ingediend? Is dit volledig in orde en geldig? Heb je ons op het einde van de maand je controlekaart bezorgd? 

Als alles in orde was, krijg je via mail en/of sms een bevestiging dat je betaling gebeurde.

Heb je toch je uitkering na de eerste week van de maand niet ontvangen? Stuur een mail naar je plaatselijke dienstencentrum of bel het ACV-Contactcenter om dit na te kijken.

Het heeft geen zin om ons hierover te contacteren op sociale media. Via deze kanalen kunnen we geen persoonlijke dienstverlening aanbieden.  

 

Zelf nakijken of je uitkering is gestort? 

  1. Bel naar 02 557 88 88 (regio Brussel-Halle-Vilvoorde) of 078 15 15 99 (regio Leuven). Doe dit liefst buiten de bereikbaarheidsuren van het contactcenter. 
       
    Doorloop het telefoonmenu en hou je rijksregisternummer en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer bij de hand. Een computerstem laat weten of je werkloosheidsuitkering is gestort, op welke datum en voor welk bedrag. Deze optie is 24 op 24, 7 op 7 beschikbaar.
       
  2. Ook op www.hetacv.be kan je de stand van je werkloosheidsdossier raadplegen en het overzicht van je werkloosheidsuitkering terugvinden. Ga hiervoor naar Mijn ACV en log in met je eID (identiteitskaart) of itsme® en surf naar het tabblad werkloosheidsgegevens. 

Personalization