Je rechten
bab449ae-2477-46b3-8fca-27c4c5741bd6
https://www.hetacv.be/je-rechten
true
Actualiteit
59ea6a04-d5cb-49bb-86bf-262457cb04b8
https://www.hetacv.be/actualiteit
true
Onze diensten
c7cddb17-187f-45c2-a0e2-74c299b8792b
https://www.hetacv.be/dienstverlening
true
Lid worden
abbb02d8-43dd-44b5-ae75-3cd90f78f043
https://www.hetacv.be/lid-worden
true
Het ACV
c62ac78b-1aa2-4cb9-a33b-59e6fc085fb4
https://www.hetacv.be/het-acv
true
Word nu lid

Contacteer de ombudsman

Heb je als lid van het ACV een klacht over de dienstverlening en de werking van andere ACV-diensten, dan kan je terecht bij de ombudsman.

Dirk Uyttenhove is de ACV-ombudsman. Hij behandelt klachten over de werking en dienstverlening van het ACV.

Je doet in eerste instantie een beroep op onze dienstverleners en experts via het contactcenter of dienstencentra.  Zij helpen je verder met al je vragen rond je arbeidssituatie of werkloosheidsdossier; of kunnen informeren over je bijvoorbeeld je lidmaatschapsbijdrage en premies.

Welke klachten behandelt de ombudsman?

Heb je vragen, klachten of bemerkingen bij de opvolging van je dossier of bij de dienstverlening die je kreeg?  Dan kan je aankloppen bij de ombudsman.

De ombudsman behandelt klachten over de werking en dienstverlening van het ACV.  Je kan aankloppen bij de ombudsman als je vragen, klachten of bemerkingen hebt bij de manier waarop je dossier behandeld is of de dienstverlening die je kreeg.

Dat kan bijvoorbeeld gaan over de opvolging van je werkloosheidsdossier, juridisch dossier, bijdragen en lidmaatschap, ondernemingsprobleem, aanpak van grensoverschrijdend en pestgedrag.  Ook voor klachten over de dienstverlening en syndicale werking in je onderneming, kan je terecht bij de ombudsman.

Worden niet behandeld door de ombudsman:

  • eerstelijnsvragen bestemd voor dienstverleners (contactmogelijkheden)
  • anonieme klachten
  • vragen van niet-leden behalve als de ingediende klachten ernstige feiten aanhalen inzake misbruik, pestgedrag, gevaarlijke situaties, …

Procedure

  • Via onze onderstaande contactgegevens dien je je klacht in.
  • Daarna word je over alle stappen schriftelijk op de hoogte gehouden. 
  • De ombudsman bevestigt de ontvangst van je klacht en geeft een dossiernummer mee.
  • Verder zal hij aangeven welke stappen er gezet zijn.  
  • De ombudsman zal je klacht bespreken met de bevoegde dienst en een oplossing zoeken. 
  • Indien nodig bemiddelt de ombudsman. 
  • Op het einde ontvang je het gemotiveerde besluit van de ombudsman.

Hoe contacteer je de ombudsman?

Gelieve de ombudsdienst enkel te contacteren per mail of via het contactformulier:

Vermeld altijd je naam, adres, telefoonnummer en ACV-lidnummer.

 

More Info

Het ACV gebruikt cookies voor de goede werking van zijn websites, om informatie op maat aan te bieden en je persoonlijke ervaring te verbeteren. Door te klikken op ‘Accepteer alle cookies’ geef je toestemming voor het plaatsen van analytische en advertentiecookies. Deze kunnen ook door onze partners gebruikt worden. Je kan de cookies zelf instellen via de knop ‘Beheer je voorkeuren’. Ga naar de pagina cookies en voor meer info of consulteer onze policy  privacybeleid.