Publieke website

Gebruikershandleiding

Personalisatie

De websitebezoeker kan verschillende personalisatiecriteria opslaan:

  1. regio die je verbond bepaalt

  2. status (bediende/ arbeider) in combinatie met de sector om de centrale te bepalen

  3. sectorengroepering die het mogelijk zal maken om de sectoren van deze groepering op te sommen

  4. sector waarbinnen iemand actief is die de centrale zal bepalen

  5. De combinatie 'Status/ Sector' kan meerdere centrales identificeren. Als dat het geval is, verschijnt een een keuzelijst waaruit de centrale gekozen kan worden.

Nadat de criteria zijn opgeslagen, gebruikt het systeem het verbond, de centrale en de sector van de gebruiker om enkele navigatiehulpmiddelen en inhoudsfuncties aan te passen op maat van deze gegevens.

  1. Vanuit het oogpunt van navigatie worden links naar secties van de site die overeenkomen met deze criteria op verschillende plaatsen op de site aan de gebruiker aangeboden.

  2. Vanuit het oogpunt van de inhoud verschijnen de paginaverrijkingen volgens de criteria van de gebruiker.

Om de personalisatie goed te laten werken, moeten de content managers zeer streng zijn over de selectie van de categorieën centrale, verbond en sectoren binnen de verschillende inhoudselementen van de site, namelijk:

  1. De pagina's

  2. Nieuws

  3. Campagnes

  4. Activiteiten (Evenementen)

Als de inhoud is gekoppeld aan te veel entiteiten, verliest deze de relevantie en neemt de waarde van de aanpassing af.

Aan de andere kant zal te weinig inhoud geassocieerd met de verschillende entiteiten lege delen op de site creëren die ook de waarde van deze aanpassing zullen verminderen.

We moeten een goed evenwicht vinden in de distributie van de inhoud.