Mondmaskerplicht: respecteer winkelpersoneel

‘’De herinvoering van de mondmaskers zal voor terug voor meer frustratie en agressie van klanten zorgen’’, weet Kristel Van Damme, retail verantwoordelijke bij ACV Puls. Uit een enquête van ACV Puls bleek dat maar liefst 80% van het winkelpersoneel verbale of zelfs fysieke agressie meemaakte in de winkel sinds de start van de coronacrisis.

Ontsmetting prioritair

ACV Puls vraagt dan ook met aandrang aan de werkgevers om de handgels terug te zetten voor de klanten en ook het ontsmetten van winkelkarren als prioriteit te zien. ‘’Toen de besmettingscijfers daalden werden de extra medewerkers voor deze taken snel weggehaald, maar deze moeten nu  terugkomen’’, weet Van Damme.

Respect voor het winkelpersoneel

ACV Puls heeft reeds van het begin van de pandemie voor de verplichting van mondmaskers in winkels geijverd en blijft dat doen: de gezondheid van de medewerkers in de retail blijft aandachtspunt nummer 1.

‘’Als je als klant wordt aangesproken door een winkelbediende om je mondmasker terug op te zetten, doet die winkelbediende dat niet om je het leven zuur te maken. Hij of zij wil gewoon dat de regels worden gerespecteerd. Werk dus alsjeblieft je frustratie niet uit op onze medewerkers!’’, aldus Kristel Van Damme.

Personalization