De klant

Marianne (links) in gesprek met de medewerkers van het Sociaal Verhuurkantoor. © Anton Coene

Deze maand: Marianne en Diego zijn klant bij Sociaal Verhuurkantoor (SVK) van de Woondienst regio Izegem.

 

Marianne: “We woonden tot 2018 in een gewoon huis, maar Diego heeft al sinds zijn geboorte lichamelijke problemen, die verergerden door zijn zware werk. Op een bepaald moment kon hij door een hernia en last met zijn heup de trap niet meer op. Tijdens onze zoektocht naar een toegankelijke woning klopten we ook aan bij het sociaal verhuurkantoor regio Izegem. Zij hebben ons snel geholpen.” Nathalie Folens, coördinator bij het SVK, vult aan: “Dat komt omdat we werken met een puntenschaal en niet chronologisch. Aan specifieke noden kennen we een aantal punten toe. Zo kunnen we mensen met de meest acute nood, sneller helpen.”

Marianne: “Ons leven is nu veel gemakkelijker. Er is een lift in het gebouw, er zijn geen trappen meer in onze woning en we hebben nu een inloopdouche. In het appartementsblok zijn wij voor de bewoners het eerste aanspreekpunt bij technische problemen: een kapot licht in de gang, geen warm water of verwarming … Ze melden dat aan ons en wij geven het door aan het sociaal verhuurkantoor. We zetten ook de gemeenschappelijke vuilnisbakken buiten. We zijn dat spontaan beginnen doen tot het verhuurkantoor ons vroeg of we die rol ook officieel op ons wilden nemen. Diego wil zich niet ‘afgeschreven’ voelen door de maatschappij. Die klusjes doen is belangrijk voor hem, ook al is het soms lastig.”

Personalization

Je webbrowser is verouderd en wordt niet ondersteund door de ACV-website. Klik hier om een nieuwere versie te installeren.