Werkloosheidsuitkeringen aanvragen voor tijdelijke personeelsleden

Door de coronacrisis werken de ACV-dienstencentra ook in de zomervakantie nog achter gesloten deuren. Hierdoor kan je niet langsgaan bij een ACV-dienstencentrum om je C4-onderwijs persoonlijk binnen te brengen en de werkloosheidsuitkeringen op die manier aan te vragen. De RVA staat dit jaar echter uitzonderlijk toe dat de personeelsleden uit het onderwijs hun aanvraag met de C4-onderwijs online kunnen bezorgen aan de dienstencentra. De dienstencentra zorgen dan voor de verdere indiening bij de RVA. De aanvraagprocedure wordt dus tijdelijk vereenvoudigd.

Wat moet je doen?

  • Onderteken je C4-onderwijs.
  • Scan je C4-onderwijs in en maak er een PDF-bestand van.
  • Ga naar www.mijnacv.be en meld je aan.
  • Zorg ervoor dat bij het tabblad ‘persoonlijke gegevens’ een telefoonnummer of e-mailadres vermeld staat.
  • Bij het tabblad ‘werkloosheidsgegevens’ navigeer je naar ‘aanvragen’ en vervolgens naar ‘onderwijs’. Via ‘selecteer bestand’ kan je het gescande pdf-bestand uploaden.
  • Je ontvangt een bevestiging dat het uploaden gelukt is en je kan consulteren dat je aanvraag is ingediend.
  • Op het einde van de maand juli en/of augustus dien je de stempelkaart in om jouw uitkering te ontvangen. Bij grote voorkeur gebruik je hiervoor de elektronische stempelkaart.
Als het niet lukt om jouw C4-onderwijs in te scannen of er een PDF-bestand van te maken, kan je ook je C4-onderwijs in de brievenbus posten van het ACV-dienstencentrum.

Het dienstencentrum krijgt bij de indiening van jouw C4-onderwijs een signaal dat ze het dossier moeten verzenden naar de RVA. Als er zaken ontbreken of bijkomende informatie nodig is, zal het dienstencentrum telefonisch contact met jou opnemen. Let wel op, door de grote hoeveelheid dossiers en mailverkeer kan het verwerken van je aanvraag een aantal dagen duren.

Personalization