Je werkt?

cover
 

1. Wat kunnen we voor je doen?

Syndicaal loket

   Heb je vragen over:

  • loon- en arbeidsvoorwaarden
  • arbeidscontracten
  • tijdskrediet
  • arbeidsongevallen & beroepsziekten
  • bestaanszekerheid
  • vakantie
  • faillissement & sluiting van de onderneming

Voor al deze vragen of klachten in verband met je werk kan je een afspraak maken via het ACV-contactcenter op het nummer:

Def Kadertje_openingsuren_callcenter_dv_30

Heb je een conflict met je werkgever?

Na zes maanden ononderbroken lidmaatschap op het moment van het conflict, heb je recht op gratis juridische bijstand in de arbeidsrechtbank

Wil je meer of minder werken?

We geven je loopbaanadvies op maat.

Hulp nodig bij het invullen van jouw belastingbrief?

 Wij staan voor je klaar!  Onze belastingservice (louter invullen via Tax on Web: we geven geen advies!):
- vindt altijd plaats in de maanden mei en juni;
- we werken enkel op afspraak;
- hoe en wanneer een afspraak maken?  Check ieder jaar de Visie van eind april én begin mei! 

Interim service: aan de slag met een interimcontract?

  • Is mijn (uur-)loon correct?
  • Heb ik recht op maaltijd- & ecocheques?
  • Krijg ik vervoersonkosten betaald?
  • Moet ik mijn werkkledij zelf betalen?
  • Heb ik recht op gewaarborgd loon bij ziekte?
  • Krijg ik feestdagen uitbetaald?

Bel naar (tijdens de kantooruren):

  Def Kadertje_openingsuren_callcenter_dv_30

  met al je vragen & klachten rond interim.

Kunstenaarsloket

ACV-leden met een artiestenstatuut kunnen met hun vragen terecht bij het kunstenaarsloket. Maak een afspraak op het nummer 02/244 30 00.

2. Welke voordelen hebben we voor je?

Afhankelijk van de sector waarin je werkt, krijg je een syndicale premie. Dat is een terugbetaling van een deel van je lidgeld.

Op belangrijke momenten in je leven heb je recht op een premie (onder voorwaarden). Zoals bij een huwelijk, een geboorte, je pensioen,…

Bij sommige beroepscentrales (sectoren) geniet je van nog extra voordelen.

We verdedigen jouw belangen en die van je collega’s op elk niveau (bedrijf, sector, Vlaams en nationaal).

3. Beroepscentrales?

Voor specifieke vragen en klachten over de sector waarin je werkt (openbare diensten, onderwijs, voeding, bouw, metaal,…) zal je geholpen worden door je beroepscentrale.

Neem bij een (nieuw) probleem of (nieuwe) vraag altijd eerst contact met het ACV­-contactcenter.

Onze medewerkers verwijzen je dan door naar de juiste persoon of dienst.

Alle beroepscentrales op een rijtje:

•  ACV Bouw-Industrie & Energie:  website ACV Bouw & industrie 

acvbie.antwerpen@acv­csc.be

acvbie.mechelen@acv­csc.be

acvbie.turnhout@acv­csc.be

•  ACV-CSC Metea: website ACV Metea

Metea.Anwerpen@acv­csc.be

Metea.Turnhout@acv­csc.be

Metea.Mechelen@acv­csc.be

•  ACV Openbare diensten:  website ACV Openbare diensten

openbarediensten.antwerpen@ acv­csc.be

openbarediensten.kempen@ acv­csc.be 

openbarediensten.mechelen@ acv­csc.be

•  ACV Transcom: website ACV Transcom

•  ACV Sporta: website ACV Sporta

sporta@acv­csc.be

•  ACV Grensarbeid (Nederland): via: website ACV Grensarbeiders

•  ACV Voeding en Diensten: website ACV Voeding & Diensten

voedingendiensten.antwerpen@ acv­csc.be

voedingendiensten.mechelen@ acv­csc.be

voedingendiensten.kempen@ acv­csc.be

•  COC (Christelijke onderwijscentrale): website COC
 
coc.antwerpen@acv­csc.be

•  COV (Christelijke Onderwijzersverbond): website COV

covafspraak@acv­csc.be

•  ACV Puls (bedienden), tot voor kort ook bekend als LBC/NVK: website ACV Puls

lbc­nvk.antwerpen@acv­csc.be

lbc­nvk.kempen@acv­csc.be 

lbc­nvk.mechelen@acv­csc.be

 

Personalization

Je webbrowser is verouderd en wordt niet ondersteund door de ACV-website. Klik hier om een nieuwere versie te installeren.