Omwille van covid-19 zijn al onze dienstencentra voor onbepaalde tijd gesloten!  Om ACV provincie Antwerpen te contacteren (zie 'afspraak maken'): KLIK hier!

ACV stelt voor: zomeracademie 2020

Zomer, tijd om de batterijen nog eens goed op te laden. En misschien om ook even iets anders te doen. Een goed boek lezen,  misschien zelfs een zomeracademie meepikken?

Neen geen zware studiedagen, maar een toffe vernieuwende webinar of workshop vanuit je zetel of strandstoel.  Zo start je het nieuwe syndicale werkjaar met  een stevige bagage  om te werken aan belangrijke thema’s in jouw organisatie.

De samenwerkers dachten er ook zo over en presenteren volgend gevarieerd aanbod in hun digitale zomeracademie:

Webinar 1 : de werkbaarheidscheque: een financiële aanrader in (post)coronatijdperk

WOENSDAG 19 AUGUSTUS 2020 VAN 16U TOT 17U

Wat is een werkbaarheidscheque? Voor welke uitdagingen kan je hem inzetten in het (post)coronatijdperk? Hoe deden andere bedrijven dit al?

Na het volgen van deze webinar weet je wat zo’n cheque inhoudt. Aan de hand van goede voorbeelden uit de praktijk heb je inspiratie hoe je hem in een/jouw bedrijf kan gebruiken. Daarbovenop krijg je aandachtspunten mee die je in jouw syndicale kern in het oog kan houden indien jouw werkgever deze aanvroeg of ervan gebruik zal maken. Jouw gidsen in deze webinar zijn samenwerkers die Vlaanderenbreed info en expertise verzamelen rond de werkbaarheidscheques en militantenkernen hierbij begeleiden.

Webinar 2: syndicaal digitaal

DONDERDAG 27 AUGUSTUS 2020 VAN 16U TOT 17U

De coronacrisis stelde ons voor vele uitdagingen. Afstand houden werd en is nog steeds één van de belangrijkste regels. Elke organisatie ging op zijn eigen manier hiermee om (werkvloeren scheiden van elkaar, thuiswerk, enorme stijging werkdruk en geen tijd meer voor overleg,…). In deze webinar gaan we dieper in op het syndicaal werk op afstand. Hoe bereik ik mijn collega’s en zorg ik voor verbondenheid? Wat zijn de mogelijkheden en valkuilen van syndicaal werk op afstand? Welke (digitale) alternatieven bestaan er? Deze webinar is een inspiratiemoment. Begin en eind september voorzien we twee “terugkommomenten” waarbij we in een beperkte groep ervaringen uitwisselen.

Digitale workshop: psychosociaal welzijn in tijden van corona

DINSDAG 25 AUGUSTUS VAN 16U TOT 17U

We zeggen duidelijk digitale workshop en geen webinar. De bedoeling is met 5 tot 8 deelnemers digitaal in gesprek te gaan. Op basis van de vragen en ervaringen van de deelnemers bespreken we tips en tools om de knelpunten aan te pakken of aan te kaarten op het sociaal overleg.

Volgende vraagstukken zullen onder meer onder de loep worden genomen: Hoe komen we tot meer psychosociaal welzijn op de werkvloer? Wat zijn aandachtspunten voor mezelf, het team en de organisatie? Hoe vertaal ik dit naar het sociaal overleg? Welke tips en ondersteuning bieden de samenwerkers vanuit hun expertise ? 

Hoe gaan we te werk?

Je schrijft vóór 18 augustus 2020 in voor één of meer van de webinars en/of de workshop, via deze link.

Je krijgt vooraf een mail met praktische afspraken. Jijzelf hebt enkel een pc, laptop, of tablet met internetverbinding nodig. Er is weinig digitale voorkennis vereist.

Interesse maar is het een slecht moment voor jou? Of wens je een workshop/infomoment voor je hele kern? Laat het weten via bovenstaande link, dan zoeken we een alternatief tijdstip.

PS Bekijk ook eens: “Hoe gaat het op het werk”, het promofilmpje gelinkt aan dit thema, ideaal als inleiding om het onderwerp bespreekbaar te maken met de kern of als stimulans om de checklist in te vullen.  


Personalization