Tel 02/244 30 00

FAQ’S: ACV provincie Antwerpen versus het coronavirus!

FAQ’S: ACV provincie Antwerpen versus het coronavirus!

Omwille van het Coronavirus zijn de kantoren van ACV provincie Antwerpen gesloten om jouw gezondheid en die van het ACV-personeel te beschermen (en dit voor onbepaalde tijd!).

Toch verzekert ACV provincie Antwerpen je ook in deze moeilijke tijden een kwalitatieve dienstverlening, weliswaar op een aangepaste wijze. We zetten maximaal in op dienstverlening op afstand: via mail, via telefoon, via de klassieke postbedeling…

Héél belangrijk: er bestaat ook een coronapagina van het ACV. 
Hier kan u werkelijk ALLES terugvinden betreffende corona:
www.hetacvbe./coronavirus

Je wil iemand van ACV provincie Antwerpen spreken?
Je kan ons telefonisch bereiken op 02 244 30 00. We versterkten ons contactcenter om alle oproepen zo snel als mogelijk te beantwoorden. 
Zie: www.hetacv.be/contacteer-ons/contactcenter

Je wil een afspraak over je werkloosheidsdossier, vragen/klachten i.v.m. je werk of je loopbaan?

In plaats van naar een ACV-kantoor te komen kan je jouw vraag bezorgen via info.provincieAntwerpen@acv-csc.beWe proberen jou zo snel als mogelijk een antwoord te bezorgen!  Héél belangrijk: plaats STEEDS je rijksregisternummer of jouw ACV-lidnummer in het ‘Onderwerp’ van de mail.  Dit om te vermijden dat onze medewerkers deze 2 zaken nog eens extra moeten opvragen.  In deze primeert snelheid en efficïëntie!

Je hebt een vraag die ook per e-mail kan?

Je kan e-mailen naar info.provincieAntwerpen@acv-csc.be. Vermeld duidelijk je volledige naam en rijksregisternummer (achterzijde paspoort) voor een vlot verloop. We beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk.  Héél belangrijk: plaats STEEDS je rijksregisternummer of jouw ACV-lidnummer in het ‘Onderwerp’ van de mail.  Dit om te vermijden dat onze medewerkers deze 2 zaken nog eens extra moeten opvragen.  In deze primeert snelheid en efficïëntie!

Je werd tijdelijk werkloos door overmacht of economische reden? 

Hieronder staan alle concrete stappen vermeld:

Om je dossier tijdelijke werkloosheid voor te bereiden, bezorg je ACV provincie Antwerpen de nodige documenten, bij voorkeur via e-mail.

Stuur daarvoor een e-mail naar info.provincieAntwerpen@acv-csc.be
Of
je kan ook de door jou ondertekende documenten in de brievenbus van een ACV-dienstencentrum steken. Je vindt alle brievenbussen van ACV provincie Antwerpen terug op KLIK hier!

Welke documenten moet je indienen

  • Een kopij recto/verso van je identiteitskaart (of arbeidsvergunning)
  • Onderstaande zelf af te drukken documenten:

Het adres en contactgegevens van het dichtstbijzijnde ACV-dienstencentrum vind je op de contactpagina dienstencentra.

Belangrijk: vermeld als lid bij elke elektronische communicatie je telefoonnummer 
voor verdere opvolging.


Vermeld duidelijk volgende gegevens
:

  • voornaam, achternaam en rijksregisternummer (achterzijde paspoort)
  • gsm-nummer of telefoonnummer
  • naam, RSZ-nummer (12 cijfers) of KBO-nummer (10 cijfers) van je werkgever (deze info vind je doorgaans op je loonbrief of individuele rekening)
  • eerste dag tijdelijke werkloosheid
  • tijdelijke werkloosheid door overmacht of economisch reden

Nadat je ons deze gegevens bezorgde, kan ACV provincie Antwerpen je telefonisch contacteren (enkel indien nodig!) om je dossier te bespreken en op te maken. Je hebt dan ook de kans om bijkomende informatie te vragen. De documenten worden daarna per e-mail of per post opgestuurd.

Je wil je werkloosheidsdossier raadplegen?

Surf naar www.mijnacv.be en log in met je eID of itsme. Ga naar het tabblad Werkloosheidsgegevens om je werkloosheidsdossier te raadplegen. Je kan er ook de uitbetaling van je uitkering volgen.

Je wil je persoonlijke en/of professionele gegevens wijzigen?

Surf naar www.mijnacv.be en log in met je eID, itsme of de combinatie van je ACV-lidnummer, geboortedatum en postcode. Je kan vervolgens je persoonlijke en professionele gegevens consulteren en/of wijzigen. 

Je wil een attest, dopkaart of ander document aan het ACV bezorgen?

Steek ze in een ACV-brievenbus. Je vindt hier alle brievenbussen van het ACV terug. Denk eraan de documenten volledig in te vullen, te ondertekenen en van een groene klever te voorzien. De ACV-brievenbussen worden wekelijks gelicht.

Je hebt een dopkaart nodig? Groene klevers? Of andere documenten i.v.m. werkloosheid?

Bestel ze hier online. Ze vallen spoedig in je brievenbus.

Je bent volledig werkloos en wil online beginnen stempelen?

Surf naar www.mysocialsecurity.be. Je kan je stempelkaart zelf elektronisch invullen, consulteren, wijzigen en versturen. Bovendien gebeurt de betaling sneller en veiliger. Het enige dat je nodig hebt, is je elektronische identiteitskaart (eID), je pincode en een kaartlezer. Je kan ook gebruik maken van de app eC3 (App Store en Play Store) en je aanmelden via itsme.

Je zit met vragen over het Coronavirus op de werkvloer?

Je vindt hier al heel wat antwoorden terug.

Je bent ACV-afgevaardigde? 

Lees hier wat je in het comité, de ondernemingsraad en in het sociaal overleg in het algemeen kan doen i.v.m. het Coronavirus.

Met deze dienstverlening op afstand blijven we onze service garanderen. 
ACV provincie Antwerpen doet er alles aan zijn leden goed en vlot verder te helpen ook in moeilijke tijden. 
And last but not least: ‘Draag zorg voor mekaar!’

Personalization